Het schrijven van teksten in het Corona tijdsperk
Het coronavirus heeft invloed op iedereen, op elke branche en dus ook op de huizenmarkt.
Drie maanden geleden zag het leven er nog heel anders uit. Niet alleen het dagelijks leven, maar ook grote keuzes worden beïnvloed sinds het uitbreken van het coronavirus.
De keuze om je huis te verkopen is er zo een. Makelaarsland deed onderzoek naar de vraag of potentiele verkopers gedurende de coronacrisis juist sneller willen verkopen, of juist langer willen wachten met de verkoop. Meer dan 50 procent van de mensen met verkoopplannen geeft aan dat de coronacrisis hun verkoopplannen niet beïnvloedt. Bijna 12% zegt dat ze hierdoor (misschien) eerder willen verkopen. Deze groep zal steeds kleiner worden naarmate de tijd verstrijkt. Ruim 37 procent geeft aan dat zij de verkoop (misschien) uitstellen. Volgens Makelaarsland is de invloed van de coronacrisis op kopers ook gering. Van de mensen die een huis willen gaan kopen zegt bijna 65 procent dat zij zich niet laten afschrikken door de crisis. En dat ziet Makelaarsland ook terug in de cijfers van bezichtigingen en biedingen van de afgelopen twee maanden. De eerste weken na de bekendmaking van de maatregelen zagen zij een dip, maar deze is de huizenmarkt helemaal te boven. Even leek het er dus op dat de huizenmarkt ook direct besmet werd door het coronavirus.
Als we nu de balans opmaken blijkt dat de huizenmarkt te maken had met een korte paniekaanval maar is een grote klap vooralsnog uitgebleven. Wat wij, House in Words, van verschillende partijen te horen kregen de afgelopen tijd, is dat juist als bezichtigingen afnemen de kwaliteit van de woningteksten belangrijker wordt. Een woningtekst is na de foto’s, namelijk het affiche waarmee verkopers hun potentiele kopers aantrekken. Een juiste beschrijving van een woning kan net de doorslag geven om toch ondanks de angst voor Corona, hun droomhuis te bezichtigen!
Welke stijl zou u kiezen?
Van commercieel tot verhalend, van formeel tot persoonlijk: een woningtekst kan op vele manieren geschreven worden. Wilt u de lezer simpelweg informeren, actief aansporen, of aan de hand nemen voor een sfeervolle rondleiding door de woning? In onze teksten spelen we graag met verschillende stijlen, en proberen we de stijl te vinden die perfect bij u en uw klant past!
Zo kan een tekst op een dergelijke manier geschreven worden dat de lezer zichzelf al ziet zitten op de bank, genietend van de warmte van de open haard, of kan er eenvoudigweg benoemd worden dat er een open haard aanwezig is. We werken samen met makelaars die klanten graag willen aanspreken met ‘je’, echter bestaan er tevens makelaars die het liever houden op een zakelijke ‘u’. De keuze in stijl is tegelijkertijd een keuze in hoe u de lezer aan wilt spreken én hoe u denkt dat de lezer graag aangesproken wilt worden.
Bij House In Words spelen we graag met deze verschillende stijlen, aan de hand van de wens van de makelaar. Alle stijlen hebben hun eigen charme en een eigen effect op de lezer. Welke stijl zou u kiezen?
Zijn robots de toekomstige tekstschrijvers?
Vertaalbureau Raccourci voert een prachtig ambacht uit in de vorm van vertalingen, tolkdiensten en copywriting maar sluit haar ogen zéker niet voor alle ontwikkelingen en nieuwe tools die gaande zijn binnen het schrijversvak. Vandaag de dag bestaan er “schrijfrobots” die gevarieerde productomschrijvingen en rapportages schrijven. Het proces gaat als volgt: een computeralgoritme – dat onderwerpen analyseert door alle beschikbare online informatie te doorzoeken – produceert informatieve, leesbare teksten. Als deze ontwikkeling zich doorzet, bestaat er dan nog wel een toekomst voor tekstschrijvers van onder andere woningteksten?
Read moreOp naar de volgende 1200 teksten!
Het schrijven van woningteksten voor de makelaardij is sinds een jaar een nevenactiviteit geworden van Vertaalbureau Raccourci en is zelfs gegoten in een nieuwe bedrijfsnaam: House in Words. Het schrijven van woningteksten blijkt in de praktijk complexer te zijn dan dat je aanvankelijk zou vermoeden. Het doet tegelijkertijd een beroep op verschillende aspecten en disciplines en stelt voortdurend de deskundigheid van onze tekstschrijvers op de proef: foto’s, plattegronden en checklists op de juiste manier beoordelen, vakkennis over bouwstijlen, saillante architectonische details en omgevingen vertalen in wervende maar eerlijke teksten …
Read moreMaak kennis met House In Words
Een hecht team van tekstschrijvers, correctors en projectmanagers met een passie voor taal levert binnen 48 uur een kwaliteitstekst in een door u gekozen schrijfstijl. Door onze grenzeloze affiniteit met onroerend goed en de door u aangeleverde foto’s, plattegronden en (eventuele) checklists zijn wij in staat de juiste sfeer en informatie in pakkende woorden neer te zetten! Geïnteresseerd? Maak dan nu kennis met House In Words aan de hand van een proeftekst! #funda #fundateksten #tekstschrijvers #vastgoed #makelaars