Het schrijven van teksten in het Corona tijdsperk

Het coronavirus heeft invloed op iedereen, op elke branche en dus ook op de huizenmarkt.
Drie maanden geleden zag het leven er nog heel anders uit. Niet alleen het dagelijks leven, maar ook grote keuzes worden beïnvloed sinds het uitbreken van het coronavirus.
De keuze om je huis te verkopen is er zo een. Makelaarsland deed onderzoek naar de vraag of potentiele verkopers gedurende de coronacrisis juist sneller willen verkopen, of juist langer willen wachten met de verkoop. Meer dan 50 procent van de mensen met verkoopplannen geeft aan dat de coronacrisis hun verkoopplannen niet beïnvloedt. Bijna 12% zegt dat ze hierdoor (misschien) eerder willen verkopen. Deze groep zal steeds kleiner worden naarmate de tijd verstrijkt. Ruim 37 procent geeft aan dat zij de verkoop (misschien) uitstellen. Volgens Makelaarsland is de invloed van de coronacrisis op kopers ook gering. Van de mensen die een huis willen gaan kopen zegt bijna 65 procent dat zij zich niet laten afschrikken door de crisis. En dat ziet Makelaarsland ook terug in de cijfers van bezichtigingen en biedingen van de afgelopen twee maanden. De eerste weken na de bekendmaking van de maatregelen zagen zij een dip, maar deze is de huizenmarkt helemaal te boven. Even leek het er dus op dat de huizenmarkt ook direct besmet werd door het coronavirus.
Als we nu de balans opmaken blijkt dat de huizenmarkt te maken had met een korte paniekaanval maar is een grote klap vooralsnog uitgebleven. Wat wij, House in Words, van verschillende partijen te horen kregen de afgelopen tijd, is dat juist als bezichtigingen afnemen de kwaliteit van de woningteksten belangrijker wordt. Een woningtekst is na de foto’s, namelijk het affiche waarmee verkopers hun potentiele kopers aantrekken. Een juiste beschrijving van een woning kan net de doorslag geven om toch ondanks de angst voor Corona, hun droomhuis te bezichtigen!

© 2020 House in Words